Hra REVERSI




Pravidla hry REVERSI


Hra je urcena pro dva hrace, kteri spolu souperi. Hraje se na hracim poli o rozmerech 8x8 policek.

Kazdy hrac ma kameny sve barvy a v prubehu hry je postupne poklada na hraci plochu do volneho policka, ktere si zvoli, a pokud do tohoto policka muze tahnout (polozit kamen sve barvy), tj. prebarvi-li (vezme) souperi alespon jeden jeho kamen.

Pri jakemkoliv tahu jednoho hrace (hrace "A") (polozeni kamene jeho barvy na hraci plochu) se prebarvi vsechny kameny soupere (hrace "B") mezi prave polozenym kamenem a prvnim kamenem hrace "A" v jakemkoliv smeru, na kameny hrace "A". Tim pribyva na hraci plose kamenu s barvou hrace "A" a ubiva kemenu s barvou hrace "B". Hraci se stridaji po jednom tahu (polozeni).

Jsou povoleny poze ty tahy, pri kterych hrac souperi prebarvi alespon jeden kamen.

Nejvyhodnejsi pozici je ziskani rohu hraciho pole, nebo ziskani pozice na strane hraci plochy (pozor vsak na preskoceni soupere do rohu, pri kladeni kamenu blizko rohu, tj. jedno policko od rohove pozice). Ziskanim rohu vetsinou hrac ziska i prilehlou stranu a je pak ve velmi vyhodne pozici vzhledem k tomu ze kontroluje vyznamnou hranu, tj. je-li cela strana, nebo celistva cast od rohove pozice, jeho, uz mu nelze zadnym zpusobem tyto kameny vzit (prebarvit).

Hra konci, jsou-li zaplnena vsechny policka na hraci plose, nebo nemuze-li nektery z hracu tahnout, protoze by neprebarvil zadny souperuv kamen.

Smyslem hry je mit po ukonceni hry na hraci plose vice kamenu nezli souper.

Program


Hra je naprogramovana v SWI prologu. Je v ni vyuzit klasicky algoritmus alfa-beta.